Hästvärlden = kaos

Tänkte skriva lite om tjejer osv i hästvärlden.
Seriöst jag ska säga det rakt ut.. det finns så jävla många bitchar i den. Tjejer bli bitchiga av att ha en häst eller något liknande, inte alla men många.
Jag hatar när dom tror att dom är bättre än alla andra, ja visst nån kanske är det men varför skryta om det?!
håll era käftar stänga för fan det är ingen som bryr sig! inte om ingen frågar och det är tydligen svårt att fatta.
Och håll eran käft extra stängda när någon är stolt över något dom gjort och dom pratar om det med sina kompisar, seriöst kom inte med något bättre och baa aa men jag gjorde si och så med min häst igår.
Tar bara ett exempel nu, "jag kunde ställa min häst i vänster var i alla hörn för första gången igår"
" aa men det gjorde jag när jag var 8. hahahaha." jaha fan vad kul för dig då!
Hästen kanske var skit svår att ställa? Tjejen kanske var osäker innan? Man kanske inte har velat lära hästen det tidigare? Det spelar inte roll om den är 1 år eller 15 år häst som häst.
Man lär sin häst det man vill, NÄR man vill.
Jag har kämpat med min häst så jeeeevla länga, när jag köpte henne kunde hos skit mycket hon var skit duktig, tjejen som ägde henne tävlade med henne i hoppning och allt. Men sen i stallet jag stog i först fick hon inte tillräckligt med mat av bonden så hon blev tjurig och höll på, jag kunde inte rida henne eller rättare sagt jag vågade inte jag tyckte hon var skit läskig och vi var nästan inne på att sälja henne för det funkade verkligen inte, så hon förlorade all sin kunskap och blev typ som ett föl, nej hos hade kvar kunskapen men hon ville inte visa att hon kunde, om ni fattar?
 Iaf vi bytte och jag började rida på allvar, och nu tänker jag skryta det är jag som lärt henne allt hon kan idag.
Haha fråga moa hur hon bara flöööög fram i traven och galoppen, det gick inte att få stopp på henne. Nu jävlar är hon som en ny häst. Och här om dagen hoppade jag ju som sagt 1 meter med henne för första gången. Då är det självklart nån som ska komma och vara bättre. Stör mig så jävla mycket på det/sånt. Ingen är bättre än någon annan.
Vet att hela det här inlägget blev lite kaos och konstigt men det var massa som dök upp i huvudet så skrev bara ut allt ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0